Informacja
MENU PODMIOTOWE
I. Informacje o jednostce
- Nazwa placówki: Dom Pomocy Społecznej Nr 2
- Adres : ul. Kletówki 7
- Dyrektor : Maria Chrobak
- Nr telefonu : 13 43 219 10
- Fax : 13 43 219 10
- E-mail : dps2krosno@wp.pl
- Adres strony www : www.dpskrosno.pl
II. Przedmiot działalności i kompetencje
Dom Pomocy Społecznej Nr 2 w Krośnie pod nazwą „Promyk Nadziei” funkcjonuje od września 1993 r. Był domem dla osób w podeszłym wieku, które z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności wymagały stałej opieki. Obecnie przedmiotem działalności domu jest świadczenie całodobowej opieki i wsparcia dla osób przewlekle psychicznie chorych.
Podstawą przyjęcia mieszkańca do Domu jest decyzja wydana przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie o umieszczeniu mieszkańca. Dom Pomocy Społecznej zlokalizowany jest w centrum miasta, w pobliżu stacji PKP, PKS, MKS. Otoczony jest zielenią ogrodu, z miejscem do wypoczynku i rekreacji w sezonie letnim.
Dom składa się z dwóch części: starszej, parter +piętro oraz dobudowanego w 2005 r. nowego parterowego pawilonu. Dom i jego otoczenie jest pozbawione barier architektonicznych. Od 2009 r. starsza część Domu została poddana gruntownemu remontowi. Pokoje mieszkańców 1, 2 i 3 osobowe zostały odnowione, wyposażone w nowe meble oraz w instalację przyzywowo - alarmową. Łazienki zostały przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Remont został zakończony w 2010 r.
Dom uzyskał standard w listopadzie 2010 r.
III. Struktura organizacyjna
Regulamin organizacyjny – (PLIK)
IV. Podstawa prawna działalności
- Ustawa o pomocy społecznej – (PLIK)
- Ustawa finansach publicznych – (PLIK)
- Ustawa o samorządzie gminnym – (PLIK)
- Ustawa o samorządzie powiatowym – (PLIK)
- Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego – (PLIK)
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie Domów Pomocy Społecznej – (PLIK)
- Akt założycielski (uchwała o powołaniu i o przekształceniu – stan aktualny organizacyjny) – (PLIK), zmiany – (PLIK)
- Decyzja Wojewody – (PLIK), zmiana – (PLIK)
- Statut – (PLIK),
- Klauzula Informacyjna - ochrona danych osobowych – (PLIK),
MENU PRZEDMIOTOWE
I. Załatwianie spraw
- Dyrektor przyjmuje strony w poniedziałek i czwartek od godz. 11.00 do 13.00.
w szczególnych przypadkach w zależności od wynikającej sytuacji lub potrzeby strony przyjmowane są w godzinach pracy Domu Pomocy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.
- Pracownik socjalny udziela informacji od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 - 15.00.
- Opieka Pielęgniarska świadczona jest całodobowo.
II. Finanse, majątek jednostki
- Bilans (ostatni) – (PLIK)
- Rachunek Zysków i Strat – (PLIK)
- Zestawienie Zmian Funduszu Jednostki – (PLIK)
- Informacja Dodatkowa – (PLIK)
- Bilans (ostatni) – (PLIK)
- Rachunek Zysków i Strat – (PLIK)
- Zestawienie Zmian Funduszu Jednostki – (PLIK)
- Informacja Dodatkowa – (PLIK)
- Bilans (ostatni) – (PLIK)
- Rachunek Zysków i Strat – (PLIK)
- Zestawienie Zmian Funduszu Jednostki – (PLIK)
- Informacja Dodatkowa – (PLIK)
III. Rejestry i ewidencje (należy wpisać nazwy prowadzonych rejestrów/ewidencji – nie udostępniać jeśli nie ma wymogu)
IV. Dostęp do informacji publicznych
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
- Ustawa o dostępie do informacji publicznej (PLIK)
Dostęp do informacji nieogłoszonych w BIP
Aby uzyskać informacje nieudostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej można skorzystać z formularza wniosku dostępnego poniżej. Wniosek można dostarczyć osobiście, pocztą tradycyjną, mailem lub wysłać faksem. Dane teleadresowe są dostępne na stronie startowej BIP.
Wniosek do pobrania – (PLIK)
Deklaracja Dostępności (PLIK)
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021 (PLIK)
Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej
za rok 2020 - (PLIK)
za rok 2019 - (PLIK)
za rok 2018 - (PLIK)
za rok 2017 - (PLIK)
za rok 2016 - (PLIK)
za rok 2015 - (PLIK)