postanowienie
Krosno, 2012-12-21
Znak: BA.6740.2.269.2012.B
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 57 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04 grudnia 2012 r. Prezydenta Miasta Krosna, 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a,
p o s t a n a w i a m w y r a z i ć z g o d ę
Prezydentowi Miasta Krosna - 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
na odstępstwo od przepisu art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 16, poz. 94 z 2007 r. z późn. zm.), w zakresie zachowania odległości 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m. od osi skrajnego toru, w jakiej Inwestor zamierza usytuować inwestycję pn. „Budowa odcinków dróg lokalnych 1.KDL.1 i 1.KDL.5 w Krośnie w ramach realizacji zapisów MPZP Krościenko XI”, umożliwiające :
- realizację przedmiotowej inwestycji w odległościach mniejszych niż 10,00 m od granicy obszaru kolejowego i 20,00 m od osi skrajnego toru,
- wykonywanie robót ziemnych związanych z przedmiotową inwestycją w sąsiedztwie linii kolejowej od 0,00 m do 4,00 m od granicy obszaru kolejowego,
Pod warunkami określonymi w piśmie z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35—005 Rzeszów, ul. Batorego 24.
U z a s a d n i e n i e
Pismem z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35-005 Rzeszów, ul. Batorego 24, pozytywnie zaopiniował odległości mniejsze niż 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m od osi skrajnego toru, w jakiej inwestor zamierza usytuować w/w inwestycję w sąsiedztwie linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko w rejonie kilometra 73,35 – 74,0 oraz wykonywania prac w odległości mniejszej niż 4 m. od obszaru kolejowego, pod warunkiem:
- Wykonania przez inwestora oraz każdoczesnego właściciela własnym kosztem i staraniem koniecznych prac, mających na celu dostosowania projektowanych obiektów do wszystkich obowiązujących i zmienionych w przyszłości przepisów, w tym między innymi w zakresie ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej itp., jeżeli takie prace będą wynikały z negatywnego oddziaływania linii kolejowej na w/w inwestycję.
- Po wybudowaniu w/w inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie będą ponosiły odpowiedzialności za ewentualne skutki wynikłe z przekroczenia dopuszczalnego hałasu oraz uszkodzenia spowodowane drganiami wywołanymi przez przejeżdżające pociągi.
- Każdocześni właściciele w/w inwestycji, których dotyczy niniejsze uzgodnienie, nie będą w przyszłości występowali z roszczeniami do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz każdoczesnego Zarządcy wymienionych linii kolejowych o zapłatę odszkodowania tytułem uciążliwości wynikających z bezpośredniego sąsiedztwa linii kolejowej (Np. z art. 435 § 1 Kodeksu Cywilnego).
- Przedmiotowa inwestycja nie może powodować:
· Zagrożenia życia ludzi lub bezpieczeństwa mienia.
· Zagrożenia bezpieczeństwa i prawidłowego ruchu kolejowego.
· Zakłócenia działania urządzeń służących do eksploatacji linii kolejowej.
- Prace w sąsiedztwie Terenu Kolejowego wykonywać pod nadzorem Sekcji Eksploatacji w Jaśle.
- Projekt budowlany należy uzgodnić z:
· „PKP Energetyka” sp. z o.o. Zakład Południowy, 31-403 Kraków, ul. Kamienne 14, Dział Eksploatacji, 35-005 Rzeszów, ul. St. Batorego 26.
· „Telekomunikacja Kolejowa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Telekomunikacji w Krakowie, 31-516 Kraków ul. Mogilska 1.
· PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii kolejowych w Rzeszowie ul. Batorego 24, 35-005 Rzeszów.
Planowana rozbudowa drogi powinna spełniać wymogi:
· Art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.)
· Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153, poz. 955 z późn. zm.).
Projekt budowlany został uzgodniony z następującymi instytucjami:
· „PKP Energetyka” sp. z o.o. Zakład Południowy, 31-403 Kraków, ul. Kamienne 14, Dział Eksploatacji, 35-005 Rzeszów, ul. St. Batorego 26 - uzgodnienie z dnia 03-10-2012 r.
· „Telekomunikacja Kolejowa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Telekomunikacji w Krakowie, 31-516 Kraków ul. Mogilska 1 – uzgodnienie z dnia 04-09-2012 r.
· PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii kolejowych w Rzeszowie ul. Batorego 24, 35-005 Rzeszów - uzgodnienie z dnia 05-11-2012 r.
Biorąc powyższe pod uwagę zdecydowałem jak w sentencji postanowienia.
Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.
Prezydent Miasta Krosna
Krosno, 2012-12-21
Znak: BA.6740.2.269.2012.B
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 57 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04 grudnia 2012 r. Prezydenta Miasta Krosna, 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a,
p o s t a n a w i a m w y r a z i ć z g o d ę
Prezydentowi Miasta Krosna - 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
na odstępstwo od przepisu art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 16, poz. 94 z 2007 r. z późn. zm.), w zakresie zachowania odległości 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m. od osi skrajnego toru, w jakiej Inwestor zamierza usytuować inwestycję pn. „Budowa odcinków dróg lokalnych 1.KDL.1 i 1.KDL.5 w Krośnie w ramach realizacji zapisów MPZP Krościenko XI”, umożliwiające :
- realizację przedmiotowej inwestycji w odległościach mniejszych niż 10,00 m od granicy obszaru kolejowego i 20,00 m od osi skrajnego toru,
- wykonywanie robót ziemnych związanych z przedmiotową inwestycją w sąsiedztwie linii kolejowej od 0,00 m do 4,00 m od granicy obszaru kolejowego,
Pod warunkami określonymi w piśmie z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35—005 Rzeszów, ul. Batorego 24.
U z a s a d n i e n i e
Pismem z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35-005 Rzeszów, ul. Batorego 24, pozytywnie zaopiniował odległości mniejsze niż 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m od osi skrajnego toru, w jakiej inwestor zamierza usytuować w/w inwestycję w sąsiedztwie linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko w rejonie kilometra 73,35 – 74,0 oraz wykonywania prac w odległości mniejszej niż 4 m. od obszaru kolejowego, pod warunkiem:
- Wykonania przez inwestora oraz każdoczesnego właściciela własnym kosztem i staraniem koniecznych prac, mających na celu dostosowania projektowanych obiektów do wszystkich obowiązujących i zmienionych w przyszłości przepisów, w tym między innymi w zakresie ochrony środowiska, ochrony przeciwpożarowej itp., jeżeli takie prace będą wynikały z negatywnego oddziaływania linii kolejowej na w/w inwestycję.
- Po wybudowaniu w/w inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie będą ponosiły odpowiedzialności za ewentualne skutki wynikłe z przekroczenia dopuszczalnego hałasu oraz uszkodzenia spowodowane drganiami wywołanymi przez przejeżdżające pociągi.
- Każdocześni właściciele w/w inwestycji, których dotyczy niniejsze uzgodnienie, nie będą w przyszłości występowali z roszczeniami do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz każdoczesnego Zarządcy wymienionych linii kolejowych o zapłatę odszkodowania tytułem uciążliwości wynikających z bezpośredniego sąsiedztwa linii kolejowej (Np. z art. 435 § 1 Kodeksu Cywilnego).
- Przedmiotowa inwestycja nie może powodować:
· Zagrożenia życia ludzi lub bezpieczeństwa mienia.
· Zagrożenia bezpieczeństwa i prawidłowego ruchu kolejowego.
· Zakłócenia działania urządzeń służących do eksploatacji linii kolejowej.
- Prace w sąsiedztwie Terenu Kolejowego wykonywać pod nadzorem Sekcji Eksploatacji w Jaśle.
- Projekt budowlany należy uzgodnić z:
· „PKP Energetyka” sp. z o.o. Zakład Południowy, 31-403 Kraków, ul. Kamienne 14, Dział Eksploatacji, 35-005 Rzeszów, ul. St. Batorego 26.
· „Telekomunikacja Kolejowa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Telekomunikacji w Krakowie, 31-516 Kraków ul. Mogilska 1.
· PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii kolejowych w Rzeszowie ul. Batorego 24, 35-005 Rzeszów.
Planowana rozbudowa drogi powinna spełniać wymogi:
· Art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.)
· Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153, poz. 955 z późn. zm.).
Projekt budowlany został uzgodniony z następującymi instytucjami:
· „PKP Energetyka” sp. z o.o. Zakład Południowy, 31-403 Kraków, ul. Kamienne 14, Dział Eksploatacji, 35-005 Rzeszów, ul. St. Batorego 26 - uzgodnienie z dnia 03-10-2012 r.
· „Telekomunikacja Kolejowa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Telekomunikacji w Krakowie, 31-516 Kraków ul. Mogilska 1 – uzgodnienie z dnia 04-09-2012 r.
· PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii kolejowych w Rzeszowie ul. Batorego 24, 35-005 Rzeszów - uzgodnienie z dnia 05-11-2012 r.
Biorąc powyższe pod uwagę zdecydowałem jak w sentencji postanowienia.
Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.
Prezydent Miasta Krosna