Włącz kontrast
Miasta Krosna
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana

eTablica ogłoszeń

ePUAP 2

Platforma zakupowa Gminy Miasto Krosno

Obrady Rady Miasta Krosna
Jesteś tutaj:

WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI

SPRAWĘ MOŻNA ZAŁATWIĆ:
osobiście w
Wydziale Komunalnym, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami
ul. Bieszczadzka 5, II piętro
tel. 13 47 43 640
 
SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:
 
Przedsiębiorca - po złożeniu wniosku wraz z potwierdzeniem zapłacenia opłaty skarbowej i oświadczeniem - zostanie wpisany do rejestru. Otrzyma on zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ POTRZEBNE:
 
    Wniosek o wpis do rejestru.*
    Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
    Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
 
* Wniosek należy opracować na podstawie art. 9c ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.).
 
DODATKOWE INFORMACJE:
 
• Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
• Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód zapłaty opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
 
„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne
z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.)”.
 
Oświadczenie powinno zawierać także:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
 
• Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
• Dokonując wpisu do rejestru, nadaje się przedsiębiorcy numer rejestrowy.
• Prezydent Miasta przetwarza dane wpisane do rejestru oraz zapewnia bezpieczeństwo tych danych.
• W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych, przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
 
• Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej, w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru:
 
1) jeżeli wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
2) jeżeli przedsiębiorcę wykreślono z rejestru tej działalności regulowanej w wyniku wydania przez organ prowadzący rejestr decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;  ;
3) w przypadkach określonych w odrębnych przepisach.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
 
OPŁATY:
  • 50,00 zł od dokonania wpisu do rejestru;
  • 25,00 zł za dokonanie zmiany wpisu do rejestru.
PŁATNOŚCI:
  • w kasie urzędu,
  • przelewem na nr konta 25 1240 1792 1111 0010 8775 5267  Bank Pekao S.A. (wydruk dokonania wpłaty)
TERMINY:
 
7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.
 
Jeżeli urząd prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego urzędu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. W przypadku uzupełnienia wniosku, o dokumenty wymagane przez urząd, termin załatwienia sprawy liczony jest od dnia złożenia uzupełnienia.
 
DODATKOWE INFORMACJE:
 
Można uzyskać pod numerem telefonu 13 47 43 640

DOKUMENTY MOŻNA ODEBRAĆ:
 
    osobiście w:
Wydziale Komunalnym, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami
ul. Bieszczadzka 5, II piętro
tel. 13 47 43 640
 
PODSTAWA PRAWNA:
 
    Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.)
    Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 z późn. zm.)

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

powrot
Podmiot publikującyumkrosno
WytworzyłAnna Danecka2020-07-07
Publikujący Anna Danecka 2020-07-07 11:24
Modyfikacja Anna Danecka 2023-06-21 13:49
Urząd Miasta Krosnaul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno tel. (0048) 13-43 67 543 email: um@um.krosno.pl
Wygenerowano: 27 kwietnia 2024r. 05:50:43
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.