DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ POTRZEBNE:
Wniosek o wpis do rejestru.*
Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
* Wniosek należy opracować na podstawie art. 9c ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.).
DODATKOWE INFORMACJE:
• Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
• Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód zapłaty opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne
z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.)”.
Oświadczenie powinno zawierać także:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
• Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
• Dokonując wpisu do rejestru, nadaje się przedsiębiorcy numer rejestrowy.
• Prezydent Miasta przetwarza dane wpisane do rejestru oraz zapewnia bezpieczeństwo tych danych.
• W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych, przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
• Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej, w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru:
1) jeżeli wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
2) jeżeli przedsiębiorcę wykreślono z rejestru tej działalności regulowanej w wyniku wydania przez organ prowadzący rejestr decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku; ;
3) w przypadkach określonych w odrębnych przepisach.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
OPŁATY:
-
50,00 zł od dokonania wpisu do rejestru;
-
25,00 zł za dokonanie zmiany wpisu do rejestru.
PŁATNOŚCI:
-
w kasie urzędu,
-
przelewem na nr konta 25 1240 1792 1111 0010 8775 5267 Bank Pekao S.A. (wydruk dokonania wpłaty)
TERMINY:
7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.
Jeżeli urząd prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego urzędu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. W przypadku uzupełnienia wniosku, o dokumenty wymagane przez urząd, termin załatwienia sprawy liczony jest od dnia złożenia uzupełnienia.
DODATKOWE INFORMACJE:
Można uzyskać pod numerem telefonu 13 47 43 640
DOKUMENTY MOŻNA ODEBRAĆ:
osobiście w:
Wydziale Komunalnym, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami
ul. Bieszczadzka 5, II piętro
tel. 13 47 43 640
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162 z późn. zm.)
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH