MENU PODMIOTOWE
I. Informacje o jednostce
II. Przedmiot działalności i kompetencje
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krośnie realizuje zadania określone ustawą o pomocy społecznej i innymi ustawami mającymi na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków. Są to zadania własne i zlecone gminie, a także od 1 stycznia 1999r. zadania powiatowego centrum pomocy rodzinie.
Głównym celem realizowanym przez Ośrodek jest umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężania trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie pokonać przy wykorzystaniu własnych środków, możliwości i uprawnień.
Cel główny realizujemy poprzez:
- zabezpieczenie podstawowych warunków do zaspokojenia potrzeb bytowych i zdrowotnych dla grup i osób, które nie mogą zaspokoić swoich potrzeb we własnym zakresie;
- zmniejszenie skutków niedostatku wynikającego ze stanu zdrowia, wieku, sytuacji rodzinnej, bezrobocia itd., poprzez przyznawanie i wypłacanie świadczeń, przewidzianych ustawą o pomocy społecznej;
- stworzenie warunków i możliwości zaspokojenia podstawowych potrzeb osób i rodzin – przede wszystkim samotnych matek, bezdomnych i bezrobotnych – pozbawionych bezpieczeństwa socjalnego na skutek zdarzenia losowego lub sytuacji rodzinnej;
- aktywizację korzystających z pomocy społecznej i dążenie do ich usamodzielnienia, przede wszystkim poprzez pracę socjalną rozumianą jako działalność zawodową, mającą na celu udzielanie pomocy osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie;
- zapobieganie negatywnym zjawiskom społecznym wśród dzieci i młodzieży, szczególnie ze środowisk zagrożonych patologiami życia społecznego;
III. Struktura organizacyjna
Regulamin Organizacyjny MOPR Krosno
IV. Podstawa prawna działalności
MENU PRZEDMIOTOWE
I. Załatwianie spraw
w szczególnych przypadkach w zależności od wynikającej sytuacji lub potrzeby strony przyjmowane są w godzinach pracy ośrodka od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
wnioski przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
w sprawach indywidualnych kontakt z pracownikiem danego rejonu opiekuńczego
od poniedziałku do piątku w godzinach od 11.30 do 15.30
II. Finanse, majątek jednostki
ROK 2021
ROK 2022
III. Rejestry i ewidencje (należy wpisać nazwy prowadzonych rejestrów/ewidencji – nie udostępniać jeśli nie ma wymogu)
IV. Dostęp do informacji publicznych
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
Dostęp do informacji nieogłoszonych w BIP
Aby uzyskać informacje nieudostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej można skorzystać z formularza wniosku dostępnego poniżej. Wniosek można dostarczyć osobiście, pocztą tradycyjną, mailem lub wysłać faksem. Dane teleadresowe są dostępne na stronie startowej BIP.
Wniosek do pobrania (PLIK)
Deklaracja Dostępności (PLIK)
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego 2021 (PLIK)
Kontrola Zarządcza
1) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2017 (PLIK)
2) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2018 (PLIK)
2) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2019 (PLIK)
3) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2020 (PLIK)
4) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2021 (PLIK)
5) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2022 (PLIK)
6) Oświadczenie o kontroli zarządczej za rok 2023 (PLIK)