Włącz kontrast
Miasta Krosna
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana

eTablica ogłoszeń

ePUAP 2

Platforma zakupowa Gminy Miasto Krosno

Obrady Rady Miasta Krosna
Jesteś tutaj:

Informacja o nieodpłatnej pomocy prawnej w mieście Krośnie w roku 2021

Informacja o lokalizacji w mieście Krośnie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z harmonogramem dyżurów.

Przypominamy, że od stycznia 2019 roku obowiązują przepisy dotyczące zapewnienia mieszkańcom dostępu do bezpłatnej pomocy prawnej. Teraz z takiej pomocy może skorzystać każdy, kto złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające innych osób wciągu ostatniego roku.

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 i koniecznością podjęcia działań mających  na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług wstrzymane zostało osobiste przyjmowanie interesantów przez adwokatów i radców prawnych wykonujących świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej do odwołania.


Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie udzielane są zdalnie za pośrednictwem środków komunikacji na odległość (telefon, mail, komunikator internetowy, wideorozmowa itp.)


Na terenie miasta Krosna funkcjonują dwa punkty bezpłatnych porad prawnych. Pierwszy z nich działa w budynku USC, a drugi w CWOP-ie.

 Pierwszy punkt nieodpłatnej pomocy prawnej mieści się w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Prochownia 4 - parter.
 


Nieodpłatna pomoc prawna udzielana jest według następującego harmonogramu:
 

poniedziałek 9.00 - 13.00 dyżur radcy prawnego
wtorek 14.00 – 18.00 dyżur adwokata
środa 9.00 - 13.00 dyżur adwokata
czwartek 14.00 – 18.00 dyżur radcy prawnego
piątek 9.00 - 13.00  

 
I i III piątek  -  dyżur radcy prawnego,
II i IV piątek  -  dyżur adwokata.


Drugi z punktów prowadzony jest przez organizację pozarządową Stowarzyszenie „Sursum Corda”, z siedzibą w Nowym Sączu, a w naszym mieście punkt usytuowany jest w lokalu Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych w Krośnie przy ul. Grodzkiej 10.
 


Nieodpłatna pomoc prawna  udzielana jest według następującego harmonogramu:

poniedziałek 15.30 - 19.30 dyżur radcy prawnego
wtorek 15.30 - 19.30 dyżur adwokata
czwartek 15.30 - 19.30 dyżur adwokata
piątek 15.30 - 19.30 dyżur adwokata
sobota 8.00 - 12.00 dyżur adwokata


 

Aby skorzystać z bezpłatnych porad prawnych należy się wcześniej zarejestrować:
1. telefonicznie pod numerem telefonu 13 47 43 214

  • poniedziałek  od 7.30 do 16.30
  • od wtorku do czwartku od godziny 7.30 do 15.30
  • piątek  od 7.30 do 14.30
2. poprzez stronę -  np.ms.gov.pl

Wcześniejsza rejestracja jest obowiązkowa.
 



 


Nieodpłatna pomoc prawna jest zapewniana przez gminy od 1 stycznia 2016 r. na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim i nieodpłatnej mediacji (Dz. U. z 2019 r., poz. 294 z późn. zm.).

 

Pomoc DE MINIMIS - Nieodpłatna pomoc prawna dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą

Zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708) od dnia 26 sierpnia 2020 r. nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą w ciągu ostatniego roku osób jest pomocą de minimis.

Ubieganie się o pomoc (art. 37 ust. 1 ustawy)
Osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, ubiegająca się o pomoc de minimis zgodnie z treścią art. 37 ust. 1 w/w ustawy, przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest zobowiązana przestawić podmiotowi udzielającemu tj. miastu Krosno następujące dokumenty:
 

  1. Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo:
  • oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,
  • oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

    WZÓR OŚWIADCZENIA dot. pomocy de minimis
    W oświadczeniu należy wskazać dane obejmujące numer identyfikacji podatkowej, nazwę, podstawę prawną udzielenia pomocy, dzień udzielenia pomocy, wielkość przedsiębiorcy, informacje o siedzibie, miejscu zamieszkania, i rodzaju prowadzonej działalności, wartość pomocy, formę oraz przeznaczenie pomocy.
     
  1. Informacji niezbędnych do udzielenia pomocy, określonych w rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegających się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.

Wstrzymanie się z udzielaniem pomocy (art. 37 ust. 7 ustawy)
Podmiot udzielający pomocy nie może jej rozpocząć przed przekazaniem przez podmiot ubiegający się o pomoc wyżej wymienionych dokumentów.

* W związku z ogłoszonym stanem epidemii porady prawne odbywają za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość tj. telefonicznie lub mailowo.
 


Pomoc prawna nie zostanie udzielona podmiotowi ubiegającemu się o skorzystanie z takiej formy pomocy publicznej do momentu przekazania dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia i informacje) bezpośrednio do Urzędu Miasta Krosna (na adres: Urząd Miasta Krosna, Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia,  ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno) lub za pośrednictwem drogi elektronicznej na adres: osika.krystyna@um.krosno.pl


Po dostarczeniu wymaganych dokumentów skontaktuje się z Państwem urzędnik w celu ustalenia terminu konsultacji.
 


WAŻNE!

  • Pomoc publiczna jest monitorowana i obejmuje gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji o udzielanej pomocy publicznej, w szczególności o jej rodzajach, formach i wielkości oraz przestrzeganie krajowego limitu skumulowanej kwoty pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  • Dane beneficjentów korzystających z pomocy są publikowane w sprawozdaniach udostępnione na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym aby uzyskać pomoc beneficjent zobligowany jest podać dane niezbędne do sporządzenia sprawozdania (tj.: NIP, nazwę, podstawę prawną udzielenia pomocy, dzień udzielenia pomocy, wielkość przedsiębiorcy, informacje o siedzibie firmy, miejscu zamieszkania i rodzaju prowadzonej działalności, wartość pomocy, formę oraz przeznaczenia pomocy).
  • Na podstawie zgromadzonych danych zostanie wydane zaświadczenie o skorzystaniu z pomocy de minimis.
  • Pomoc publiczna przyznana niezgodnie z zasadami rynku wewnętrznego oraz pomoc wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi w postaci kwoty stanowiącej równowartość udzielonej pomocy de minimis wraz z odsetkami.
 
 
 
Podmiot publikujący
WytworzyłKrystyna Osika2020-05-18 00:00
Publikujący Maria Habrat - Habrat Maria 2020-05-27 16:18
Modyfikacja Krystyna Osika 2021-03-10 11:25
Urząd Miasta Krosnaul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno tel. (0048) 13-43 67 543 email: um@um.krosno.pl
Wygenerowano: 29 marca 2024r. 09:14:38
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.