IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca
obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 000 zł (słownie: dwa tysiące
złotych).
Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób
stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2018, poz. 110, t.j.).
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem
na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010
6150 0157.
Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w
oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał
dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 219 przy ul. Lwowskiej
28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane
trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku
woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą.
Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać
wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w
art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres
związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
od upływu terminu składania ofert.
Oferty wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym
wymaganiom odrzuca się.
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
ofert najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu
zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Wysokość kar umownych | 5,00 |
Długość okresu gwarancji jakości i okresu rękojmi za wady | 35,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający
przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w
następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących
sytuacjach:
a) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu
i/lub opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy,
b) w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub
zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i innych
przepisów prawa w przypadku, gdy mają one wpływ na wykonanie przedmiotu
umowy,
c) opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania zatwierdzeń
poszczególnych elementów/części dokumentacji,
d) opóźnień jednostek opiniujących i uzgadniających w wydaniu warunków
technicznych/uzgodnień/odstępstw,
e) opóźnień w uzyskaniu ostatecznych decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia wynikających z
procedur odwoławczych,
f) wezwania wystosowanego do wykonawcy przez organy administracji
państwowej lub samorządowej prowadzące postępowania administracyjne
niezbędne dla wykonania umowy, do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia
dokumentów - o ile wezwanie nie jest następstwem wadliwości lub
niekompletności złożonej dokumentacji. Wykonawcy przysługuje prawo do
żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni zakreślonych
przez organ do wykonania wezwania, ale nie dłużej niż okres faktycznego
wykonania tego wezwania,
g) niezałatwienia przez organy administracji państwowej lub samorządowej
w terminie określonym ustawą, sprawy administracyjnej, której
zakończenie niezbędne jest dla wykonania umowy. Wykonawcy przysługuje
prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni, o
które organ przedłużył postępowanie administracyjne,
h) objęcie w trakcie wykonania umowy zasobów, tworów i składników
przyrody jedną z form przewidzianych w ustawie o ochronie przyrody,
zmiana ich granic lub przedmiotu ochrony. Wykonawcy przysługuje prawo do
żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni niezbędnych do
wykonania umowy z uwzględnieniem powyższych okoliczności,
i) odkrycia zabytku lub wprowadzenia istotnej dla przedsięwzięcia zmiany
formy jego ochrony. Wykonawcy przysługuje prawo do żądania przedłużenia
okresu wykonania umowy o ilość dni niezbędnych dla wydania oraz
wykonania decyzji i zaleceń organów ochrony konserwatorskiej,
j) opóźnień w uzyskaniu operatów geodezyjnych – podziałowych;
k) zawieszenia realizacji usług przez Zamawiającego. Wykonawcy
przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość
dni zawieszenia. Wykonawca nie jest uprawniony do zawieszenia wykonania
umowy,
l) w przypadku wystąpienia w okresie umownego terminu wykonania umowy
okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy,
pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca
nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty lub podpisania umowy i
nie jest przez niego zawiniona. Wykonawcy przysługuje prawo żądania
przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni, w których te
okoliczności uniemożliwiły wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z
wykonaniem umowy,
m) wystąpienie szczególnych trudności w pozyskiwaniu przez wykonawcę
materiałów wyjściowych do wykonania umowy, których nie można było
przewidzieć przy dołożeniu należytej staranności przed zawarciem umowy.
O zaistnieniu takich okoliczności wykonawca zobowiązany jest powiadomić
Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od powzięcia informacji o
ich wystąpieniu, pod rygorem utraty prawa do powoływania się na tę
okoliczność. Wykonawca zobowiązany jest wraz z wnioskiem o zmianę
terminu przedłożyć dowody wykazujące wystąpienie niniejszej przesłanki,
wskazując długość trwania oraz czynności podejmowane przez wykonawcę w
celu jej usunięcia. Wykonawcy przysługuje prawo do żądania przedłużenia
okresu wykonania umowy o ilość dni, w których z przyczyn niezawinionych
przez wykonawcę nie było możliwe pozyskanie dokumentów, których brak
uniemożliwiał prowadzenie jakichkolwiek prac związanych z realizacją
umowy,
n) konieczność uzyskania odstępstwa od warunków techniczno-budowlanych,
o których mowa w art. 9 Ustawy Prawo Budowlane. Wykonawcy przysługuje
prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni
niezbędnych do uzyskania odstępstwa,
o) udzielenia przez Zamawiającego innego zamówienia, którego przedmiot
pozostaje w bezpośrednim związku i istotnie wpływa na termin wykonania
umowy o ilość dni, w których wykonawca faktycznie nie mógł wykonywać
żadnych czynności związanych z wykonywaniem umowy oczekując na uzyskanie
przedmiotu takiego zamówienia,
p) zmiany przepisów prawa.
2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w
następujących przypadkach:
a) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości
minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10
października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
b) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne,
c) zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
e) w przypadku ograniczenia zakresu prac projektowych określonych w pkt.
2.3
i 2.4. o wartość niewykonanych usług.
3. Inne zmiany:
a) w zakresie ograniczenia prac projektowych wg tabeli poszczególnych
opracowań projektowych załączonej do umowy, jeśli takie ograniczenia
będą niezbędne do prawidłowej realizacji umowy,
b) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za
uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata
na kluczowe stanowisko kierownicze i/lub projektowe,
c) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
- powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie
wykonawcy,
- zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia,
- powierzenie części zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji
zamówienia, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia
przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa, o ile nie sprzeciwia
się to postanowieniom SIWZ.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na
którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.
26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać
Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Warunki zmian:
a) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,
b) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy,
obniżenie kosztów,
c) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem
nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-06-25, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
I. Sposób
porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące
postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą
elektroniczną lub faksem (w zależności od rodzaju przekazywanego
dokumentu i wymogów dotyczących formy jego złożenia – patrz rozdział 13
SIWZ).
2. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy
sposób są:
1) Piotr Dziugan - Wydział Drogownictwa Urzędu Miasta w Krośnie, ul.
Lwowska 28a – w sprawach merytorycznych,
2) Małgorzata Babczyńska lub Edyta Filip – Biuro Zamówień Publicznych
Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w sprawach formalno -
prawnych;
Sposób porozumiewania się:
a) za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23
listopada 2012r. – Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2017r poz. 1481 z późn.
zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca – Krosno, ul. Lwowska 28a, z
dopiskiem „Biuro Zamówień Publicznych”
b) faksem – nr.: 13 47 43 218
c) drogą elektroniczną – zp@um.krosno.pl
II. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą
zobowiązany będzie PRZED PODPISANIEM UMOWY dostarczyć Zamawiającemu:
a) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 250 000 zł,
b) tabelę z wyszczególnieniem kosztów poszczególnych opracowań
projektowych.