OK.2110.13.2017.J
Prezydent Miasta Krosna
ogłasza nabór na stanowisko podinspektora ds. rejestracji urodzeń
w Urzędzie Stanu Cywilnego
Urząd Miasta Krosna
- Określenie jednostki: Urząd Miasta Krosna, ul. Lwowska 28A, 38-400 Krosno.
- Określenie stanowiska: podinspektor ds. rejestracji urodzeń.
- Wymiar etatu: pełny etat.
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
- wykształcenie wyższe,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – (Dz. U. z 2016r., poz. 902),
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- obywatelstwo polskie,
- nieposzlakowana opinia,
- praktyczna znajomość przepisów prawnych z zakresu zadań realizowanych na stanowisku, a w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych, prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o zmianie imion i nazwisk, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych, ustawy o ochronie danych osobowych, kodeksu postępowania administracyjnego.
- preferowane dodatkowo wykształcenie wyższe – prawo lub administracja,
- co najmniej 2 - letni staż pracy w administracji publicznej,
- doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z rejestracją urodzeń,
- znajomość zasad Systemu Rejestrów Państwowych tworzonych w aplikacji pl.ID,
- biegła znajomość obsługi komputera i innych urządzeń biurowych oraz programów komputerowych – Office, Word, Exel,
- dobra znajomość języka angielskiego,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- dobra organizacja pracy,
- obowiązkowość,
- odpowiedzialność,
- sumienność.
5. Zakres zadań:
- rejestracja stanu cywilnego osób w elektronicznym systemie BUSC w formie protokołów,
- przyjmowanie i weryfikacja kart urodzeń,
- weryfikacja w systemie BUSC/ innym USC, czy zdarzenie nie zostało już wcześniej zarejestrowane,
- sporządzanie protokołu zgłoszenia urodzenia,
- przekazywanie danych statystycznych do GUS,
- przygotowywanie do zatwierdzenia projektu aktu urodzenia,
- kompletowanie dokumentów do akt zbiorowych aktu urodzenia,
- prowadzenie skorowidzów urodzeń danego roku kalendarzowego,
- przyjmowanie, rejestrowanie oraz realizacja wniosków o wydanie odpisów z miejscowych ksiąg stanu cywilnego oraz ksiąg zewnętrznych USC,
- przygotowywanie do zatwierdzenia projektów aktów stanu cywilnego z miejscowych ksiąg stanu cywilnego w rejestrze BUSC,
- wysłanie zlecenia migracji aktu stanu cywilnego znajdującego się w księgach innego USC,
- współpraca z jednostkami ewidencji ludności i dowodów osobistych.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze w budynku Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Prochownia 4 w Krośnie,
- praca siedząco-chodząca z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca przy komputerze wyposażonym w monitor ekranowy, wymagająca sprawności obu rąk,
- praca wymagająca dużej koncentracji z narażeniem na obciążenie psychiczne,
- praca wymagająca dobrej ostrości wzroku, dobrego słuchu i wysiłku głosowego,
- praca wymagająca odporności na stres.
- Informacja o wysokości wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W Urzędzie Miasta Krosna w miesiącu wrześniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
- cv opatrzone własnoręcznym podpisem z opisem przebiegu pracy zawodowej (zajmowane stanowiska i realizowane zadania) zawierające klauzulę o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922),
- kopie dokumentów potwierdzających: wykształcenie, doświadczenie zawodowe (staż pracy), kwalifikacje i umiejętności, opinie, referencje,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa.
Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzone zostanie w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902).
Wymagane dokumenty należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta Krosna, ul. Lwowska 28A, 38-400 Krosno w terminie do dnia 25 października 2017 roku włącznie – decyduje data wpływu, w zamkniętej kopercie z napisem “Nabór na stanowisko podinspektora ds. rejestracji urodzeń w Urzędzie Stanu Cywilnego”.
Kandydaci zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie dalszych etapów postępowania.
Dodatkowych informacji udzielała będzie Monika Matusz – Wydział Organizacyjny, Zarządzania Kadrami i Kontroli tel. 013 47 43 315.
Krosno, dnia 11 października 2017 r.