IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca
obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3000 zł (słownie: trzy
tysiące złotych).
Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób
stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2018, poz. 110, t.j.).
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem
na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010
6150 0157.
Posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest
równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej
wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert.
Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w
oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał
dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 219 przy ul. Lwowskiej
28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane
trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku
woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą.
Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać
wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w
art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres
związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
od upływu terminu składania ofert.
Oferty wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym
wymaganiom odrzuca się.
Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
ofert najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu
zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
doświadczenie projektanta specjalności inżynieryjnej drogowej | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający
przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w
następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących
sytuacjach:
a) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu
i/lub opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy,
b) w przypadku opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania zatwierdzeń
poszczególnych elementów/części dokumentacji,
c) w przypadku opóźnień jednostek opiniujących i uzgadniających w
wydaniu warunków technicznych/uzgodnień/odstępstw,
d) w przypadku wezwania wystosowanego do wykonawcy przez organy
administracji państwowej lub samorządowej prowadzących postępowania
administracyjne niezbędne dla wykonania umowy, do złożenia wyjaśnień lub
uzupełnienia dokumentów - o ile wezwanie nie jest następstwem
wadliwości lub niekompletności złożonej dokumentacji. Wykonawcy
przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość
dni wyznaczonych przez organ do wykonania wezwania, ale nie dłużej niż
okres faktycznego wykonania tego wezwania,
e) w przypadku niezałatwienia przez organy administracji państwowej lub
samorządowej w terminie określonym ustawą, sprawy administracyjnej,
której zakończenie niezbędne jest dla wykonania umowy. Wykonawcy
przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość
dni, o które organ przedłużył postępowanie administracyjne,
f) w przypadku objęcia w trakcie wykonania umowy zasobów, tworów i
składników przyrody jedną z form przewidzianych w ustawie o ochronie
przyrody, zmiana ich granic lub przedmiotu ochrony. Wykonawcy
przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość
dni niezbędnych do wykonania umowy z uwzględnieniem powyższych
okoliczności,
g) w przypadku odkrycia zabytku lub wprowadzenia istotnej dla
przedsięwzięcia zmiany formy jego ochrony. Wykonawcy przysługuje prawo
do żądania przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni niezbędnych
dla wydania oraz wykonania decyzji i zaleceń organów ochrony
konserwatorskiej,
h) w przypadku zawieszenia realizacji usług przez Zamawiającego.
Wykonawcy przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania
umowy o ilość dni trwania ww. zawieszenia. Wykonawca nie jest uprawniony
do zawieszenia wykonania umowy,
i) w przypadku wystąpienia w okresie umownego terminu wykonania umowy
okoliczności niezależnych od wykonawcy na uzasadniony wniosek wykonawcy,
pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca
nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty lub podpisania umowy i
nie jest przez niego zawiniona. Wykonawcy przysługuje prawo żądania
przedłużenia okresu wykonania umowy o ilość dni, w których te
okoliczności uniemożliwiły wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z
wykonaniem umowy,
j) w przypadku konieczności uzyskania odstępstwa od warunków
techniczno-budowlanych, o których mowa w art. 9 Ustawy Prawo Budowlane.
Wykonawcy przysługuje prawo do żądania przedłużenia okresu wykonania
umowy o ilość dni niezbędnych do uzyskania odstępstwa,
k) w przypadku udzielenia przez Zamawiającego innego zamówienia, którego
przedmiot pozostaje w bezpośrednim związku i istotnie wpływa na termin
wykonania umowy o ilość dni, w których wykonawca faktycznie nie mógł
wykonywać żadnych czynności związanych z wykonywaniem umowy oczekując na
uzyskanie przedmiotu takiego zamówienia,
l) w przypadku zmiany terminu realizacji robót budowlanych,
m) w przypadku zmiany przepisów prawa.
2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w
następujących przypadkach:
a) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo
wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z
dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
b) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub
ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty
wykonania zamówienia przez wykonawcę,
c) w przypadku zmiany stawki urzędowej podatku VAT, jeżeli zmiany te
będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez wykonawcę
d) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do
pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4
października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
e) w przypadku ograniczenia zakresu prac projektowych określonych w pkt
2.2 o wartość niewykonanych usług.
3. Inne zmiany:
a) w zakresie ograniczenia prac projektowych wg tabeli poszczególnych
opracowań projektowych załączonej do umowy - jeśli takie ograniczenia
będą niezbędne do prawidłowej realizacji umowy,
b) w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub Zamawiającego, za
uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata
na kluczowe stanowisko kierownicze i/lub projektowe. Zamawiający
zaakceptuje zmianę projektanta specjalności inżynieryjnej drogowej
posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w
specjalności drogowej w przypadku, gdy doświadczenie zawodowe
proponowanego kandydata będzie nie mniejsze niż określone w ofercie
wykonawcy,
c) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
- powierzenie podwykonawcom realizacji innej części usług niż wskazana w
ofercie wykonawcy,
- zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji zamówienia,
- powierzenie części zamówienia podwykonawcom w trakcie realizacji
zamówienia, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia
przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa,
o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ.
4. Warunki zmian:
a) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,
b) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy,
obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i
jakościowych dostaw,
c) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem
nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-07-19, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Sposób
porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące
postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie lub drogą
elektroniczną (w zależności od rodzaju przekazywanego dokumentu i
wymogów dotyczących formy jego złożenia – patrz rozdział 13 SIWZ).
2. Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z wykonawcami w powyższy
sposób są:
1) Przemysław Szklarski - Wydział Drogownictwa Urzędu Miasta w Krośnie,
ul. Staszica 2 – w sprawach merytorycznych,
2) Małgorzata Babczyńska lub Edyta Filip – Biuro Zamówień Publicznych
Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w sprawach formalno -
prawnych;
Sposób porozumiewania się:
a) za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23
listopada 2012r. – Prawo pocztowe (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1481 z
późn. zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca – Krosno, ul. Lwowska
28a, z dopiskiem „Biuro Zamówień Publicznych”
b) drogą elektroniczną – zp@um.krosno.pl